Allmänna Villkor för Porslinblomman
Välkommen till Porslinblomman
Genom att handla på vår webbplats, www.porslinblomman.se, godkänner du våra allmänna villkor. Vi rekommenderar att du läser dessa villkor noggrant innan du gör en beställning.
1. Kontaktuppgifter
- Företagsnamn: Porslinblomman
- Organisationsnummer: 840717-XXXX
- E-postadress: porslinblomman@hotmail.com
- Adress: Kontakta oss för mer information
2. Beställningar
När du lägger en beställning hos oss:
- Du får en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit vid beställningen. Den fungerar som ett kvitto och en bekräftelse på köpet.
- Om du inte mottar en orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss på porslinblomman@hotmail.com för hjälp.
3. Priser och betalning
- Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.
- Fraktkostnad beräknas vid köpet och visas i kassan innan du bekräftar beställningen.
Betalningsalternativ:
- Kortbetalning
- PayPal
- Klarna
Observera att vi inte sparar någon betalningsinformation. All betalning sker genom säkra tredjepartsleverantörer som följer gällande dataskyddsregler.
4. Leverans
Leveranstid:
- Vi skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar efter mottagen betalning.
- Leveranstiden varierar beroende på fraktalternativ och destination, men normalt tar det 3-7 arbetsdagar inom Sverige.
Fraktkostnad:
- Fraktkostnaden beräknas i kassan och beror på orderns vikt och storlek.
- Vi erbjuder spårbar frakt för att säkerställa en trygg leverans.
Skador vid transport:
- Kontrollera paketet vid mottagandet. Om det är skadat, anmäl detta omedelbart till transportören och kontakta oss inom 48 timmar på porslinblomman@hotmail.com för att påbörja en reklamation.
Vi erbjuder även internationell frakt vid förfrågan.
5. Retur och ångerrätt
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan, i enlighet med Distansavtalslagen.
Villkor för returer:
- Varan måste returneras i samma skick som när den mottogs.
- Originalförpackning (om sådan finns) ska inkluderas.
- Returer måste först godkännas av oss. Kontakta oss på porslinblomman@hotmail.com och ange ordernummer samt vilken vara det gäller.
Returfrakt:
- Kunden står för returfrakten om inget annat överenskommits.
- Vi rekommenderar att returer skickas med spårbar frakt.
6. Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller skadad vid leverans, har du rätt att reklamera den enligt Konsumentköplagen.
Så här gör du:
- Kontakta oss inom 7 dagar från det att du mottagit varan via porslinblomman@hotmail.com.
- Beskriv felet och bifoga bilder som visar skadan, samt ange ordernumret.
Vid godkänd reklamation:
- Vi står för returfrakten.
- Du kan välja mellan reparation, byte (om möjligt) eller återbetalning.
7. Ansvar
Porslinblomman ansvarar inte för förseningar eller andra problem som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom:
- Transportförseningar.
- Force majeure-händelser (t.ex. naturkatastrofer, strejker eller tekniska fel).
8. Personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vår Integritetspolicy. Genom att handla hos oss godkänner du att vi hanterar dina uppgifter för att:
- Behandla din beställning.
- Uppfylla juridiska krav, såsom bokförings- och skatteregler.
9. Immateriella rättigheter
Allt innehåll på vår webbplats, inklusive texter, bilder, logotyper och design, är skyddat av upphovsrätt och får inte kopieras, reproduceras eller användas utan vårt skriftliga medgivande.
10. Ändringar av villkor
Porslinblomman förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor. Ändringar träder i kraft när de publiceras på vår webbplats. Vi rekommenderar att du regelbundet kontrollerar villkoren för eventuella uppdateringar.
11. Tvist
Eventuella tvister löses i första hand genom dialog med vår kundservice. Om en lösning inte kan nås, följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du kan läsa mer och lämna ett klagomål på ARN:s webbplats.